Kontakt English Kontakt oss English Nyhetsbrev
Tekststørrelse-ikon
PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Ledig stilling: Rådgiver arkiv

Ledig stilling - registrator
Rådgiver arkiv  
Ledig stilling - registrator
Rådgiver arkiv  
Vi har ledig vikariat som arkivar/rådgiver i 100 % stilling i 12 mnd. for snarlig tiltredelse. Søknadsfrist: 23.10.2022.

Stillingen er lagt til Arkivavdelingen på KUBEN i Arendal, og nærmeste overordnede er leder for arkivavdelingen.

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling knyttet til arkivforvaltning i arkivdepot for kommunale og fylkeskommunale arkiver
  • Rådgivning mot eierkommunene i arkivfaglige spørsmål
  • Kurs og opplæring
  • Delta i arbeid med prosessforbedring
  • Delta i ulike arkivfaglige prosjekter og utviklingsarbeid

Utdannelse og kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå, gjerne med arkiv-/dokumentfag i fagkretsen
  • Generelt gode IT-kunnskaper
  • Erfaring med digital arkiv- og dokumentasjonsforvaltning
  • Kunnskap om saksbehandling i offentlig/kommunal forvaltning
  • Gode kommunikasjonsevner. Norsk muntlig og skriftlig må beherskes flytende
  • Kvalifiserte personer oppfordres til å søke, uavhengig av kulturell bakgrunn, alder og funksjonsevne

Personlige egenskaper

  • Nøyaktig med sans for systematikk og orden
  • Arbeide selvstendig og målrettet
  • Være serviceinnstilt og samarbeidsorientert
  • Interesse for faglig utvikling og digitalisering i offentlig sektor

Vi tilbyr

  • Fleksibel arbeidstid
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Lønn etter avtale

Andre opplysninger

  • Stillingsbrøk: 100 %
  • Stilling: Vikariat 12 mnd.
  • Prøvetid: 1 mnd.
  • Oppstart: Snarlig tiltredelse.
  • Søknadsfrist 23.10.2022

For nærmere opplysninger ta kontakt med Snorre D. Øverbø, leder for Arkivavdelingen

tlf.: 415 30 943,
e-post: snorre.dag.overbo@aama.no

Søk på stillingen her: Rådgiver (232975) | Aust-Agder Museum og Arkiv (jobbnorge.no)

 

Om Aust-Agder museum og arkiv/KUBEN

Aust-Agder museum og arkiv IKS (AAma) ble etablert i 2015 da Aust-Agder kulturhistoriske senter IKS, Setesdalsmuseet IKS og Stiftelsen Grimstad bys museer ble slått sammen.

AAma har både arkiv- og museumsfunksjoner, og består av tre avdelinger som befinner seg på tre administrative steder: KUBEN i Arendal, Setesdalsmuseet på Rysstad og Sjøfartsmuseet i Aust-Agder i Grimstad.

KUBEN i Arendal består av en arkivavdeling og en museumsavdeling, og holder til på Langsæ utenfor Arendal sentrum. Kuben har 39 fast ansatte.

Arkivavdelingen har 14 engasjerte medarbeidere som arbeider med ulike fagfelt innen arkiv: offentlige arkiv, privatarkiv og foto. KUBEN oppbevarer de historiske arkivene til kommunene og fylket i tidligere Aust-Agder.  Samlingene inneholder også verdifulle privatarkiv og en stor fotosamling. I tillegg til innsamling, katalogisering og digitalisering, utfører arkivavdelingen en omfattende rådgivningstjenester for eierkommunen og driver en aktiv formidlingsvirksomhet.